Třídní vzdělávací program
Charakteristika třídy: Do naší třídy chodí 24 ve věku 3-4 roky, z toho je 9 dětí, které již naši MŠ navštěvovaly v loňském školním roce. Počet děvčat je 9, počet chlapců pak 15. Ve třídě jsou 2 děti s odlišným mateřským jazykem nemluvící česky.
Třídní vzdělávací program:
V individuálním přístupu se u dětí musíme zaměřit především na jejich adaptaci.
Během roku budeme děti učit základům správného chování předškoláka, hygienickým pravidlům, správnému stolování a sebeobsluze. Taktéž budeme klást důraz na úklid hraček a pomůcek a na třídění odpadu. Budeme podporovat a rozvíjet hru (zvláště tu spontánní), rozličné pohybové aktivity, dětskou kresbu a různé výtvarné techniky. Budeme procvičovat výslovnost pomocí artikulačních a dechových cvičení a cvičení hybnosti mluvidel. Do svých činností budeme také nenásilně vkládat říkadla, písničky a tanečky.
Naší snahou je, aby děti své poznatky získávaly prostřednictvím interaktivního a prožitkového učení, postupně budeme začínat s hrami v rolích a kooperativními činnostmi. Chceme vytvořit předpoklady, aby se děti učily prožívat a chápat svět kolem sebe, měly chuť tvořit, poznávat a přemýšlet. Nároky a požadavky budeme diferencovat podle možností dětí a to zvláště vzhledem k jejich schopnostem a dosavadním zkušenostem.
Jakou třídu chceme:
· aby naše třída byla příjemným prostředím, ve které děti budou rády trávit chvíle odloučení od rodičů a budou spokojené a šťastné
· aby ve třídě vládla celková pohoda a bylo vytvořeno takové klima, které příznivě působí na rozvoj dítěte ve všech oblastech jeho vývoje
· aby se třída otevírala rodičům a vztah mezi učitelkami a rodiči byl upřímný, otevřený, plný vzájemného naslouchání a povzbuzování (informovanost o prospívání dětí, organizování společných akcí apod)