V naší třídě je zapsáno 23 dětí 5 – 7-mi letých z toho 13 děvčat a 10 chlapců. Ve třídě jsou tři děti s odkladem školní docházky, dvě děti s odlišným mateřským jazykem a jedno dítě s integrovaným vzdělávacím programem.
V naší třídě cílíme:
- vedeme děti k samostatnosti a spolupráci, úctě i toleranci
- necháváme dětem dostatečný prostor pro hru
- je zajištěn časový odstup mezi jídly i pitný režim
- umožňujeme dětem delší pobyt venku
- nespěcháme na děti, atmosféra ve třídě je optimistická, klidná a pohodová
- dáváme dětem dostatek prostoru pro tvoření s dostatečným množstvím materiálu
- nepodporujeme soutěživost u dětí
- činnosti plánujeme s ohledem na věk a potřeby dětí, vycházíme z jejich návrhů
- plníme řízené aktivity také venku i v různých jiných časových úsecích
- panuje u nás shoda v práci obou učitelek (domluva o tématech, návaznost)
- přizpůsobujeme činnosti věku a schopnostem dětí s přihlédnutím k dětem s odlišným mateřským jazykem a dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí
- věnujeme se vzdělávání v environmentální oblasti = snažíme se založit u dítěte elementární povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí - počínaje nejbližším okolím a konče globálními problémy celosvětového dosahu a vytvořit základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte k životnímu prostředí.
Pravidla v naší třídě:
Pravidla zdaleka nejsou jen záležitostí organizační. Jejich vytváření i dodržování má významný vzdělávací efekt, zejména v oblasti socializace a komunikace dítěte. Osvědčuje se vytvářet si tato pravidla společně s dětmi, společně je navrhnout, vyzkoušet, přitažlivou formou je prezentovat ve třídě a seznámit s nimi také rodiče. Necháváme dětem prostor, aby si problémy řešily spolu. Pouze provádíme děti každodenními situacemi, a pokud potřebují poradit s jejich řešením, pak teprve poté pomáháme. Snažíme se děti naučit, aby nežalovaly, ale aby se dokázaly postavit samy za sebe a říct slušně tomu druhému, co dělá špatně. Aby se nebály formulovat svůj názor a sdělit ho dětem i nám dospělým.
V každé třídě je důležitá sounáležitost obou pedagogů při zavádění rituálů a důslednost obou pedagogů při kontrole dodržování pravidel. V naší třídě funguje mezi pedagogy vzájemná souhra a souznění. Veškerá pravidla, rituály a běh celé třídy je postaven na vzájemné spolupráci a jednotném pedagogickém vedení.