Na co se zaměříme v období leden a únor (první týden v březnu)

- mravní hodnoty (zařazování aktivit přibližujících dětem pojmy dobro, zlo, spravedlnost, pravda, upřímnost)

- pohádky, říkadla, básně, písně (porozumět slyšenému a viděnému, zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách, sledovat a vyprávět příběh, pohádku)

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje)

- výslovnost a řeč (jazykové, řečové a artikulační chvilky)

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě probíhající téma)

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu)

- předmatematické činnosti (kvantita, číslo, počet a jazyk)

 

Návrhy dílčích témat pro realizaci

Masopust (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společných zábav a slavností) a slavnosti v tomto období (karneval).

Řemesla (hry a praktické činnosti uvádějící dítě do světa lidí, využití praktických ukázek z okolí dítěte, tematické hry seznamující dítě s různými druhy zaměstnání, řemesel, povolání, s různými pracovními činnostmi a pracovními předměty, praktická manipulace s některými pomůckami a nástroji, provádění jednoduchých pracovních úkonů a činností apod.).

Příroda v zimním období (zkoumání jevů; počasí; volně žijící zvířata a péče o ně v zimě).

Lidské tělo (hlavní části těla a jejich funkce).

Zdraví (důležitost pohybových, relaxačních a odpočinkových činností, pohoda prostředí, teplé obl.).

Vývoj člověka (seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí).

Prevence úrazů (zařazování aktivit vedoucích k prevenci nemoci, nezdravých návyků a závislostí).

Zimní sporty (druhy, možnosti, vlastní zkušenosti).

Sdělovací prostředky (časopisy, knihy, encyklopedie, mapy, DVD, CD).

Příprava do ZŠ (návštěva ZŠ, podmínky a pravidla chování v ZŠ, školní potřeby,...).