Na co se zaměříme v období květen, červen (letní měsíce)

- organizační dovednosti (podporujeme vlastní aktivitu - děti se domluví na tom, jakou si zahrají hru, rozdělí si role ...)

- shrnutí vědomostí, dovedností, návyků, postojů a hodnot (rozloučení se "školáky" - zhodnocení toho, co umí nakreslit, sestavit, zazpívat, vyprávět, ...)

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje)

- poučení o možných nebezpečných situacích a dítěti dostupných způsobech, jak se chránit (kontakt s cizími lidmi, dopravní situace, manipulace s některými přístroji, kontakt se zvířaty, léky, jedovaté rostliny, ...)

- sociální prostředí rodiny (funkce rodiny, její význam, zapojení členů rodiny v chodu domácnosti)

- zapojování rodiny do aktivit v MŠ (společné akce, výlety, návštěvy na pozvání,...)

- dopravní výchova (pravidla silničního provozu, bezpečnost, chování na ulici, v dopravních prostředcích, poznávání dopravních značek, dopravní hřiště, spolupráce s IZS)

- aktivity zaměřené k získání praktické orientace v obci i ve světě

- výslovnost a řeč (společenské hry na rozvoj komunikace ve třídě i venku; jazykové, řečové a artikulační chvilky)

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě probíhající téma)

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu)

- předmatematické činnosti (evidence jevů a prvky statistiky)

- cyklovýlety, třídní výlety


Návrhy dílčích témat pro realizaci

Svátek matek a mezinárodní den dětí.

Rokycany a okolí (bydliště, zajímavé domy, školy, služby, ulice, výlety za poznáním, péče o životní prostředí).

Česká republika (hlavní město, Smetanova Vltava, vlajka, prezident, státní svátek, výletní kniha...).

Státy (cestování, kam se chceme podívat, zajímavosti, jiné kultury,...).

Sluneční soustava a vesmír (seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí).