Na co se zaměříme v období od března do konce dubna
- orientace v čase (poznávání a popis ročních období, měsíců, dnů v týdnu...)
- obrazově znakové systémy (písmena, číslice, piktogramy, značky, symboly, obrazce, smajlíky)
- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, které dítě aktuálně potřebuje)
- výslovnost a řeč (vystoupení dětí pro rodiče i veřejnost, rozvíjení schopnosti hodnotit vlastní činnost i činnost ostatních; jazykové, řečové a artikulační chvilky)
- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě probíhající téma)
- pohybové dovednosti (dle metodického plánu)
- předmatematické činnosti (jisté a možné, prvky pravděpodobnosti a kombinatoriky)
Návrhy dílčích témat pro realizaci
Vynášení Morany.
Velikonoční tradice a zvyky (posilování pozitivních vztahů a lidem ve svém okolí).
Příroda v jarním období (zkoumání, pozorování, využívání jarního počasí k dlouhým pobytům venku a polodenním výletům třídy; setkávání se s dětmi z ostatních tříd a vyprávění si zážitků z výletů).
Práce na zahradě (sázení, klíčení, pěstování založení kompostéru...).
Životní prostředí (pozorování, poznávání ekosystému - les, louka, rybník); den Země.
Zvířata a jejich mláďata (pozorování, určování, rozdělování, péče; zvířata pomáhají - asistenční psi; bajky...).
Měsíc knihy.
Slet čarodějnic (lidový zvyk spojený s nocí z 30. 4. na 1. 5. známý též jako filipojakubská noc).