Na co se zaměříme v období od března do konce dubna

- orientace v čase (poznávání a popis ročních období, měsíců, dnů v týdnu...)

- obrazově znakové systémy (písmena, číslice, piktogramy, značky, symboly, obrazce, smajlíky)

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, které dítě aktuálně potřebuje)

- výslovnost a řeč (vystoupení dětí pro rodiče i veřejnost, rozvíjení schopnosti hodnotit vlastní činnost i činnost ostatních; jazykové, řečové a artikulační chvilky)

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě probíhající téma)

- pohybové dovednosti (dle metodického plánu)

- předmatematické činnosti (jisté a možné, prvky pravděpodobnosti a kombinatoriky)

 

Návrhy dílčích témat pro realizaci

Vynášení Morany.

Velikonoční tradice a zvyky (posilování pozitivních vztahů a lidem ve svém okolí).

Příroda v jarním období (zkoumání, pozorování, využívání jarního počasí k dlouhým pobytům venku a polodenním výletům třídy; setkávání se s dětmi z ostatních tříd a vyprávění si zážitků z výletů).

Práce na zahradě (sázení, klíčení, pěstování založení kompostéru...).

Životní prostředí (pozorování, poznávání ekosystému - les, louka, rybník); den Země.

Zvířata a jejich mláďata (pozorování, určování, rozdělování, péče; zvířata pomáhají - asistenční psi; bajky...).

Měsíc knihy.

Slet čarodějnic (lidový zvyk spojený s nocí z 30. 4. na 1. 5. známý též jako filipojakubská noc).