Na co se zaměříme v období od druhé poloviny listopadu do Tří králů

- zdvořilost, ohleduplnost, tolerance, spolupráce (aktivity přibližující dětem pravidla vzájemného soužití)

- vystupování, vyjadřování, sebehodnocení, sebeovládání (získání relativní citové samostatnosti v činnostech)

- pohádky, říkadla, básně a písně (poznávání a dramatizace)

- mravní hodnoty (zařazování aktivit přibližujících dětem pojmy dobro, zlo, spravedlnost, pravda, upřímnost)

- přirozené časové a logické posloupnosti dějů, příběhů a událostí (seznamování formou her)

- samostatnost (individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje)

- výslovnost a řeč (recitace, dramatizace, zpěv, komentování vánočních zážitků; jazykové, řečové a artikulační chvilky)

- grafomotorická a logická cvičení (samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě probíhající téma)

- pohybové dovednost (dle metodického plánu)

- předmatematické činnosti (ostré lineární uspořádání, zvažování a usuzování)

 

Návrhy dílčích témat pro realizaci

Mikulášské, vánoční a tříkrálové slavnosti (mezilidské vztahy v souvislosti s přípravou a realizací společných zábav a slavností).

Význam Vánoc (české zvyky a tradice, vzájemná pomoc, sounáležitost, soudržnost).

Události ve městě (vánoční trhy, výzdoba, vzájemné představení škol prostřednictvím hudebně dramatických činností, Betlém ze slámy na náměstí, ...).