Integrovaný blok
„Najdeme klíč na mapě“ (květen,červen)
Maruška je v nesnázi, neví, jak se přechází.
Přes zebru, vždyť to víš, už se neztratíš.
Do ZOO se vydáme třeba hned, za zebrami na výlet.
Koho baví luštit hlavolamy, může také zebry poznat s námi.
Pojedeme vlakem, autobusem nebo lodí, ani pohyb neuškodí.
Se zebrami nebo bez nich - v téhle etapě, najdeme klíč na mapě.
- zařazování činností zaměřených na poznávání sociálního prostředí rodiny;
- zapojování rodiny do aktivit MŠ;
- rozloučení se „školáky“ (zhodnocení, co všechno jsem se ve mateřské škole naučil, co už umím nakreslit, sestavit, zazpívat, vyprávět….);
- zmapování vývoje člověka;
- poznávání města Rokycany a okolí;
- poznávání České republiky;
- seznamování se se světem ostatních kultur;
- dopravní výchova (pravidla silničního provozu, bezpečnost, chování na ulici, v dopravních prostředcích, poznávání dopravních značek, dopravní hřiště, spolupráce s IZS);
- vývoj člověka, seznámení s ohledem k věku dětí, jejich schopnostem a zaujetí;
- rozvíjení organizačních dovedností (jakou si zahrajeme hru, jak se hraje, kdo co bude…);
- zařazování společenských her a aktivit nejrůznějšího zaměření ve třídě i venku;
- výslovnost a řeč společenské hry na rozvoj komunikace ve třídě i venku; jazykové, řečové a artikulační chvilky;
- samostatnost, individuální podpora v rozsahu, který dítě aktuálně potřebuje;
- podpora dětí v komunikaci a samostatném projevu;
- grafomotorická a logická cvičení, samostatná a skupinová činnost, zařazování v návaznosti na právě;
- probíhající téma podpora předmatematických činností.