Charakteristika vzdělávacího programu
Jednotlivé bloky jsou pro celé pracoviště závazné, ale nabídka témat, ze které si každý pedagog vybírá dle konkrétních potřeb a situací, je širší a není povinností v jednotlivých třídách všechny náměty realizovat. Integrované bloky jsou zpracovány na kalendářní měsíce, ale v praxi nejsou pevně ohraničeny. Jsou dostatečně široké, vycházejí z přirozeného života kolem nás. Jednotlivá témata zpracovávají a konkretizují pedagogové ve svých třídních programech. Plánované činnosti směřují ke kompetencím stanovených v RVPPV. Motivace integrovaných bloků vychází z názvu ŠVP.
Motivační báseň
Kouzelnými vrátky pojďme do POHÁDKY.
Ať bylo nebo nebylo, na hradě to ožilo.
Rarášci tu zvesela zvali Skřítky dokola.
Zpívali a tančili, co jim síly stačily.
Kašpárci tu nechyběli, smáli se a dováděli.
Na cimbuří Dráčci střeží, liška proběhne jen stěží.
Budulínci klid pak mají, rádi si tu spolu hrají.
Zavolali Vodníčky: "Prosíme všem hrníčky!“
Pojďme ťuknout na zdravíčko, hodně štěstí - školičko.
Však jsme parta "pohádková", na hradě jsme všichni doma.
Až to všechno "dočteme", do světa se vrhneme.
Zamáváme na cestu ... „Ahoj, školo, tak jsme tu!"
Názvy integrovaných bloků s motivačním veršem
"Listí už padá..."
"Listí už padá za vrátka, Kašpárky vítá pohádka"
"Andělské zvonky..."
"Raráškům v uších tiše zní andělské zvonky vánoční"
"Sníh a mráz kolem nás..."
"Dráčci jsou v jeskyni, vločky tkají, Vodníčkům rybníky zamrzají"
"Jarní probouzení"
"Skřítci jarním paprskem probouzejí celou zem"
"Za sluníčkem na výlet..."
"Budulínky láká svět - za sluníčkem na výlet"