Charakteristika vzdělávacího programu

Jednotlivé bloky jsou pro celé pracoviště závazné, ale nabídka témat, ze které si každý pedagog vybírá dle konkrétních potřeb a situací, je širší a není povinností v jednotlivých třídách všechny náměty realizovat. Integrované bloky jsou zpracovány na kalendářní měsíce, ale v praxi nejsou pevně ohraničeny. Jsou dostatečně široké, vycházejí z přirozeného života kolem nás. Jednotlivá témata zpracovávají a konkretizují pedagogové ve svých třídních programech. Plánované činnosti směřují ke kompetencím stanovených v RVPPV.  Motivace integrovaných bloků vychází z názvu ŠVP.  

 

Motivační báseň

Kouzelnými vrátky pojďme do POHÁDKY. 

Ať bylo nebo nebylo,  na hradě to ožilo. 

Rarášci tu zvesela zvali Skřítky dokola. 

Zpívali a tančili, co jim síly stačily. 

Kašpárci tu nechyběli, smáli se a dováděli. 

Na cimbuří Dráčci střeží, liška proběhne jen stěží. 

Budulínci klid pak mají, rádi si tu spolu hrají. 

Zavolali Vodníčky: "Prosíme všem hrníčky!“ 

Pojďme ťuknout na zdravíčko, hodně štěstí - školičko.

Však jsme parta "pohádková", na hradě jsme všichni doma. 

Až to všechno "dočteme",  do světa se vrhneme. 

Zamáváme na cestu ... „Ahoj, školo, tak jsme tu!" 

 

Názvy integrovaných bloků s motivačním veršem

"Listí už padá..." 

"Listí už padá za vrátka, Kašpárky vítá pohádka" 

"Andělské zvonky..." 

"Raráškům v uších tiše zní andělské zvonky vánoční" 

"Sníh a mráz kolem nás..." 

"Dráčci jsou v jeskyni, vločky tkají, Vodníčkům rybníky zamrzají" 

"Jarní probouzení" 

"Skřítci jarním paprskem probouzejí celou zem" 

"Za sluníčkem na výlet..." 

"Budulínky láká svět - za sluníčkem na výlet"