...po stopách hmyzu
Sherlock Holmes prověřil naše badatelské schopnosti druhým badatelským úkolem …po stopách hmyzu. Děti to naprosto pohltilo. Všude zkoumaly broučky, prohlédly všechny skulinky a dírky, jak ve školce, na zahradě, na vycházce, tak v lese…. Zkoumaly mravence, ploštice, svinky, mouchy, vosy, sršně, sarančata, komáry, včely, zkrátka všechno, co se kde mihlo. Hledaly jsme informace v knihách a encyklopediích, poznávaly hmyz na obrázku, seznámily se s vývojem hmyzu, jeho potravou, užitečností, zbarvením, prostředím, ve kterém žijí… a na všechno jsme si také zahrály. Procvičily jazýčky jako včelka, prstíčky jako moucha, celé tělo jako mraveneček. S padákem jsme se kuklily jako housenka. Zavzpomínaly jsme na známé i neznáme pohádky o broučcích a jiném hmyzu. A navíc, přišel Sherlok a říkal, že nás bude učit trochu po jeho…anglicky.. to nás moc baví.