Pedagogická diagnostika
Vážení rodiče,
Mateřská škola Rokycany, U Saské brány používá od září 2021 nový přístup k pedagogické diagnostice. Tato diagnostika má název „iSophi“.
Povinnost provádět pedagogickou diagnostiku vyplývá z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání:
„Učitel mateřské školy vykonává tyto odborné činnosti: ….provádí pedagogickou diagnostiku, sleduje a hodnotí individuální pokroky dětí v jejich rozvoji a učení, výsledky evaluace samostatně uplatňuje v projektování (plánování) i v procesu vzdělávání; …..“ (více viz RVP PV).
Metodika na podporu individualizace vzdělávání vznikla na pomoc tomu, aby pedagogové mohli děti lépe poznat, spolehlivěji sledovat jejich vývoj i učení, nabízet jim aktivity, které je posouvají, volit odpovídající přístupy a metody, všímat si každého jednotlivého dítěte, rozpoznat individuální vzdělávací potřeby dítěte a přizpůsobovat jim jeho vzdělávání, zachytit problémy v počátcích a včas je řešit.
Diagnostika není cílem, ale prostředkem k poznání dítěte. Pomáhá za předpokladu, že je: systematická a dlouhodobá, komplexní, objektivní, dokumentovaná s využitím vhodných a odpovídajících nástrojů, pružně využívána k další práci s dítětem.
Pokud budete mít zájem o více informací, ráda Vám Vaše otázky zodpovím.
Zároveň si můžete domluvit individuální konzultaci s Vašimi třídními pedagogy.
V příloze přikládám scan z odborného tisku „Informatorium".
Věra Zagorová,
ředitelka MŠ
iSophi2.pdf iSophi1.pdf