Informace k zahájení nového školního roku

Zveřejněno: 30. 8. 2024, zapsal: Věra Zagorová, přečteno: 231x

Vážení rodiče, blíží se zahájení nového školního roku, ráda bych Vám sdělila informace o tom, co nás čeká. V letošním roce máme opět zcela naplněnou kapacitu mateřské školy.

Novinkou letošního roku jsou jiné názvy tříd na pracovišti Pohádka. Tato myšlenka není nová, už jsme změnu zvažovali dříve. Důvodem byl stejný název dvou tříd (Sluníčko na Saské a Sluníčka na Pohádce), což se rodičům často pletlo. A protože Pohádka má být pohádková, vybrali si pedagogové názvy tříd: Vodníčci, Rarášci, Budulínci, Kašpárci, Dráčci, Skřítci.

Strategický záměr v oblasti vzdělávání je v novém školním  roce:

realizovat projekt „Školka v pohybu“ (rozvíjet pohybové dovednosti dětí v uceleném programu – přirozený pohyb, dětská jóga, zdravotní tělesná výchova, tanec, dramatizace pohybových her, cvičení při pobytu venku v přírodním terénu);

podporovat komunikaci, zlepšit výslovnost dětí (zařazovat jazyková, dechová, artikulační cvičeníučit děti pravidlům komunikace, podporovat aktivní naslouchání);

být skutečně zdravá mateřská škola (pokračovat v projektu „Skutečně zdravá školka“ -soustředit se na oblasti angažovanost a kultura stravování, kvalita jídla a místo jeho původu, vzdělávání o jídle a stravování, místní společenství a spolupráce, pracovat s akční školní skupinou – je složena z řad rodičů, pedagogů, kuchařek);

smysluplně provádět pedagogickou diagnostiku (i nadále pracovat s pedagogickou diagnostikou iSophi - využívat výstupů pro aktivní, záměrnou, cílenou práci ve třídě, rozšiřovat portfolio dítěte);

naučit děti vlastnímu hodnocení (podporovat vlastní hodnocení dětí, využívat různé strategie - hodnocení slovem, pohybem, kresbou, zvukem, zástupným předmětem, poskytovat pozitivní zpětnou vazbu, pěstovat v dětech jistotu a bezpečí v souvislosti s hodnocením sebe sama);

mít ekologii v malíčku (pokračovat v projektu „Mrkvička“, dále spolupracovat se sdružením Ametyst i s Odborem rozvoje města Rokycany a připravovat pro děti zajímavé projekty zaměřené na třídění odpadu, nežádoucí vlivy člověka na životní prostředí, péči o okolní prostředí);

poskytnout rovné příležitosti všem dětem (věnovat se všem dětem s důrazem na jejich optimální rozvoj); 

zajistit bezpečnost dětí i s ohledem na informační a komunikační technologie (vytvořit základ sociálních kompetencí, posílit rozhodovací schopnosti prostřednictvím prožitkového učení, poznávat důsledky nebezpečného chování). 

Náš strategický plán vede k naplnění vize školy. Cíle rozvoje jsme nastavili se zaměřením na podporou společné výuky pedagogů na třídách, sdílení a mentoringu a u dětí se zaměříme na rozpoznávání jejich potřeb a nastavení vzdělávacích příležitostí formou individualizace a logického myšlení. 

Školu otevíráme novým možnostem v oblastech gramotností, dětského zdraví, učení se pro život. Více informací dostanete od třídních učitelů na zahajovacích třídních schůzkách a průběžně budou uveřejněny na našich webových stránkách.

Těšíme se na nový školní rok a věříme, že Vás i Vaše děti překvapíme zajímavými aktivitami.

V průběhu prázdnin proběhlo intenzivní týdenní školení všech pedagogů, získali jsme certifikát „Školka v pohybu“. Přikládám několik fotek.

 

Věra Zagorová, ředitelka školy 

ykbfuksdcba jhvjzvkb yffgfzjzktn svdfghjzjtgb