Po stopách karnevalu
Únor ťuká na dveře, masopust mu otevře…s dětmi si vyprávíme o masopustu a co o něm víme. Obrázkový kalendář a obrázky masopustního průvodu nám posloužily k vysvětlení lidové tradice, trvání a významu. Děti se naučily masopustní pozdravku Drž mě, drž mě, pusť, na maškary si zahrály při Masopustním kouzlení a vyzkoušely si, jak to chodí na opravdovém masopustu. Zpívaly píseň Karneval nechodí potichu a hrály na dětské hudební nástroje. Vyrobily si obličejovou masku ledního medvěda a karnevalovou čepičku. Při říkadle Šašek, šašek poskakuje si protáhly tělo a vyjádřily své pocity -smutný, veselý…Při JChv- snědly imaginárního nanuka a procvičily si gymnastiku mluvidel s vyjádřením chuti. A nastal ten dlouho očekávaný den….K A R N E V A L… a do třídy se dostavili samí detektivové, badatelé, průzkumníci a vrhli se na sledování stop ke klaunu a dřevěnému špalíku. U klauna na ně čekal prac. list s určením geom. tvarů a vybarvením a na špalíku hledali změny způsobené teplem. A potom začal ten pravý maškarní rej… tanec s pinkáním balónků, tanec s balónky ve dvojicích, tanec s vlastní choreografií a hry Třísk do hrnce, Klobouková, Najdi stopu. Završením veselého dne byla sladká studená odměna od S.H., který jim poděkoval za pomoc v Arktidě a pochválil jejich kostýmy. Za kostýmy patří velké poděkování též rodičům, kteří využili svoji tvůrčí fantazii k jejich zrealizování.