...po stopách předškoláků
Pokračování bádání o Praze a Vltavě nám překazilo vládní nařízení Covid- 19 o uzavření MŠ
a přechod na distanční výuku. A protože jsou naši dračí badatelé předškoláci, připravily jsme
pro ně pracovní listy, které jim byly přes Google učebnu poslány ke stažení a postupnému
vypracování. Týkaly se koordinace ruky a oka při kreslení, zrakového rozlišování, rozvoje
pozornosti a postřehu, rozvoje myšlení a předmatematických představ. Důraz byl kladen na
správné sezení a držení tužky. Děti kreslily šikmé čáry – prší a fouká vítr, dokreslovaly žebříky,
které byly přistaveny k různým stěnám. Vyškrtávaly rámečky, ve kterých nejsou stejné obrázky,
vybarvovaly stejné obrázky v řadě. Počítaly obrázky a počet zakreslovaly tečkami do rámečků,
které spojovaly s obrázky rukou, na kterých byl zdvižen stejný počet prstů. Z obrázku plného
různých písmen vybíraly a spojovaly písmeno X a tím jim vznikla kresba zámku. Poznávaly
a vybarvovaly geometrické tvary, stříhaly a sestavovaly obrázky. O všem si s učitelkami
a svými kamarády povídaly při online výuce. Všichni se těší do školky….