Zpětná vazba k dotazníkům (pracoviště Saská)

Zveřejněno: 1. 12. 2022, zapsal: Věra Zagorová, přečteno: 525x
Návratnost dotazníků pro rodiče MŠ Saská

Úvodem bych chtěla říct, že si velmi vážíme každé reakce. Některá nás potěšila, jiná nám dala podnět k zamyšlení. Děkujeme za otevřenost a za důvěru. Vaše návrhy a připomínky jsem shrnula do několika bodů a přidala reakci, případně opatření, je to pro nás příležitost ke zlepšení.

 

Vaše poděkování nám udělalo velkou radost

  • Poděkování za kurz plavání, bruslení a školy v přírodě, poznávání nových živočichů přímo ve třídě;
  • naprostá spokojenost;
  • poděkování všem pedagogům ze Stromečku a Jablíčka, byli jste úžasní;
  • moc se nám líbí třídy Sluníčko a Medvídek;
  • byli jsme velmi spokojeni s MŠ Saská, jak s chodem, tak i s pedagogy;
  • jednání vždy milé a příjemné od úplně všech (skvělé paní uklízečky, paní kuchařky i celý pedagogický sbor);
  • děkujeme za skvělý školní rok a těšíme se na další;
  • škola dobře komunikuje na webu, web je přehledný, google kalendář je dobrý nástroj pro komunikaci s rodiči;
  • informace z kalendáře mi přijdou do emailu, takže málokdy zapomenu;
  • líbí se mi, když jsou během konce roku zařazeny různé projektové dny -námořní den, výlet do zoo, návštěva muzea, atd.;
  • jsme se školkou moc spokojeni,  dcera chodí ráda, atmosféra je přátelská, učitelky jsou super;
  • jsem velmi spokojená s výtvarnými pracemi, výtvory jsou hezké, poučné, kreativní;
  • moc se mi líbí básničky, které si dcera ze školy přinesla, umí jich opravdu hodně;
  • prostředí ve školce se mi líbí, celkově jsem velmi spokojená a děkuji za vaši práci;
  • děkujeme celému personálu za skvěle odvedenou práci;
  • lepší školka není.

Vyjádření ŘŠ 

Moc vám děkujeme za milá slova, velmi nás těší pozitivní hodnocení naší práce.

 

Bezpečnost

  • Lepší zabezpečení vchodových dveří.

Vyjádření ŘŠ   

V souvislosti s rekonstrukcí elektroinstalace došlo ke změně v systému otevírání vchodových dveří.        Stále platí, že je mateřská škola odemčena v době od 6.00 do 8.15 hod., od 12.15 do 12.30 hod. a od 14.15 do 16.00 hodin. Mimo tuto dobu je mateřská škola z bezpečnostních důvodů  uzamčena! Podrobněji o bezpečnosti viz Školní řád.

 

Stravování

  • Větší pestrost jídelníčku (celozrnné pečivo, přílohy - pohanka, červená čočka, ovesné vločky, ovocné saláty);
  • dcera nemá k jídelně výhrady, nestěžuje si, ale myslím, že k dopolední svačině by mohlo být občas něco jiného než chléb.

Vyjádření vedoucí ŠJ

Pohanku, ovesné vločky a červenou čočku jako přílohy nevaříme, ale vše přidáváme do pomazánek, polévek a masových pokrmů. Ovocné saláty nemícháme, některé děti mají na určitý druh ovoce alergii. Ovoce dostávají děti vždy odděleně, v několika druzích. K přesnídávce a odpolední svačině mají chléb, bílou veku, celozrnnou bagetu, domácí moučník… Dále zařazujeme jogurty, přesnídávky, cereálie, knuspi.

Vaříme podle norem, spotřební koš musí být vyvážený.

Největší radostí pro nás je, když dětem chutná a přidávají si.

 

Personální a pedagogické zajištění 

  • Vztahy mezi učiteli v jedné třídě nejsou úplně v pořádku, kolegiální dvojici by měli tvořit učitelé, kteří si rozumí;
  • jedna paní uklízečka bývá protivná.

Vyjádření ŘŠ  

Oblast vztahů je náročná – ne každý s každým si rozumí vždy a stále (to znáte z běžného života). Tam, kde bylo potřeba řešit změnu – k ní došlo. Paní uklízečku jsem poučila, že je vám příjemnější usměvavá, vstřícná a milá tvář. Věřím, že v MŠ funguje příjemné klima.

 

Organizace chodu 

  • Krátké procházky i za horšího počasí,
  • bylo by fajn mít možnost přivést děti do školy do 9 hod. - tzn. než půjdou ven;
  • bylo by fajn mít možnost během dopoledne nahlásit změnu, zda bude dítě spát nebo půjde po obědě, někdy se situace během dopoledne ještě mění.

Vyjádření ŘŠ  

Na procházky chodíme i za špatného počasí (tímto připomínám rodičům vhodné oblečení). Předškoláci mají povinnou školní docházku od 8.15 hod do 12. 15 hod. Pro mladší děti je rovněž vhodné přicházet do MŠ v průběhu ranních her, kdy mají prostor k volné hře a rozvoji sociálních kontaktů. Pokud přicházíte od lékaře, z logopedie… můžete se domluvit na jiném čase příchodu. Ze zkušenosti vím, že děti, které chodí do MŠ pozdě, jsou smutné… „ani jsme si dneska nepohrály“. Pro děti je dobré, když mají pravidelný vnitřní režim a řád – cítí pak jistotu a bezpečí.

Ve výjimečných situacích je možné nahlásit změnu odpolední docházky v průběhu dopoledne. Pro nás je to komplikovanější z důvodu zajištění změny odpoledního stravování, ale nikdy se nestalo, že bychom změnu neumožnili.

 

Vzdělávání

  • Větší podpora logopedie, zavést pravidelná logopedická cvičení;
  • v letošním roce mi velice chybělo navštěvování malých dětí v bazénu;
  • bylo by fajn mít možnost pro nižší ročníky absolvovat i nějaké kurzy - plavání, brusle, keramika, tanečky, hraní na nástroje, angličtina, cvičení …;
  • je škoda, že projektové dny pro rodiče a děti neprobíhají častěji během školního roku.

Vyjádření ŘŠ   

Sice nemůžeme provádět nápravu řeči, to smí jen logoped, ale zaměřujeme se na logopedickou prevenci – pravidelná jazyková, dechová a artikulační cvičení (jazykové chvilky). Vše zaznamenáváme do třídní knihy – výuka je prokazatelná. Většina pedagogů absolvovala kurz logopedické prevence. Naším cílem je v letošním roce zaplatit proškolení pedagogům, kteří ještě tento vzdělávací program neabsolvovali z důvodu omezených možností v uplynulém období - Covid (na vzdělávání jsou všichni přihlášeni).

Plavecká výuka pro mladší děti je možná. Máme pedagogy, kteří jsou proškoleni v této oblasti. Problém je se zajištěním plaveckého bazénu – rokycanský bazén nemá pro „volné plavání“ místo. Je obtížné získat možnost výuky alespoň pro předškoláky. Snažíme se, aby předškoláci měli plaveckou výuku vždy a mladší děti alespoň tak, jak nám to v bazénu umožní.

Keramiku, tanečky a cvičení zařazujeme do činností v průběhu dne.

Hraní na nástroje – snažíme se rozvíjet v dětech cit pro rytmus a využíváme k hudebním aktivitám rytmické a melodické nástroje (xylofon, metalofon, dřívka, kastaněty, rolničky, triangl, bubínek…).

Výuka cizího jazyka na naší MŠ v minulosti probíhala. Aktuálně jsme přesvědčeni o tom, že je prioritou naučit děti dobře český jazyk. Nabídli jsme od začátku roku ve spolupráci s lektorem ukázkovou hodinu AJ pro děti a rodiče a možnost externí skupinové výuky. Pokud má někdo zájem – kontaktujte mě. Pro předškoláky s odlišným mateřským jazykem probíhá povinná výuka českého jazyka.

Těší nás, že máte rádi společné projektové dny. Budeme se snažit je zařadit častěji.

 

Vzdělávací výsledky

  • Diagnostika předána bez širšího kontextu, vysvětlení a náznaku dalších kroků;
  • bylo by fajn dostat 2x za rok nějakou písemnou nebo ústní evaluaci, popis toho, jak se dítě ve školce chová, co mu dělá problémy, atd., protože od dcery nemám žádnou reflexi, nevypráví, co dnes dělali.

Vyjádření ŘŠ  

V této oblasti se snažíme dosahovat výborných výsledků. Pokud se vám zdá, že potřebujete více informací o vašem dítěti, máte možnost požádat své třídní učitele o konzultaci. Určitě to udělejte. Zejména pro předškoláky je výstup z pedagogické diagnostiky velmi důležitý. Zaměřujeme se na individuální přístup, rozvoj každého dítěte je pro nás prioritou. Na začátku školního roku (na třídní schůzce) vás třídní učitelé seznámili s pedadogickou diagnostikou i s konzultacemi v průběhu roku.

 

Komunikace

  • Roztříštěná komunikace (internet, nástěnky, osobní jednání);
  • sdělování negativních událostí dítěte bez náznaku jak má rodič situaci řešit, sdělování spíše impulzivní než vyjádření dlouhodobých jevů;
  • málo informací na nástěnce;
  • informace v kalendáři by mohly být podrobnější - vezmi si batůžek, přines 50,- Kč, atd.;
  • komunikovat s rodiči častěji e-mailem nebo WhatsApp - informace z nástěnky se nemusí včas dostat k rodiči.

Vyjádření ŘŠ  

Snažíme se komunikovat tak, aby všichni měli dostatek informací. Zřídili jsme třídní WhatsApp skupiny, kde se můžete zeptat, pokud by vám něco nebylo jasné. Informace v kalendáři považuji za dostatečné.

Sdělování negativních informací je někdy potřebné, pedagogové byli poučeni o způsobu jednání s rodiči. Věřím, že tato poznámka měla individuální charakter a netýkala se obecně celého pedagogického sboru.

KLIMA ŠKOLY VNÍMÁM JAKO BEZPEČNÉ A DŮVĚRYHODNÉ JSEM SPOKOJENÁ/Ý S CELKOVÝM FUNGOVÁNÍM MATEŘSKÉ ŠKOLY   U DĚTÍ JE DOSAHOVÁNO KVALITNÍCH VZDĚLÁVACÍCH VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVACÍ NABÍDKA JE PESTRÁ A PRO DĚTI ROZVÍJEJÍCÍ PEDAGOGOVÉ UPLATŇUJÍ VSTŘÍCNÝ, RESPEKTUJÍCÍ PŘÍSTUP PŘI KOMUNIKACI S DĚTMI A RODIČI ŠKOLA AKTIVNĚ KOMUNIKUJE S RODIČI MÁM DOSTATEK INFORMACÍ O SVÉM DÍTĚTI, O DĚNÍ V MŠ DOPORUČIL/A  BYCH  MATEŘSKOU ŠKOLU SVÝM  ZNÁMÝM MÁM POVĚDOMÍ O PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTICE, KTEROU MŠ VYUŽÍVÁ PŘI PRÁCI S DĚTMI